Încărcarea mașinilor electrice nu este de fiecare dată atât de practică pe cât se poate crede, cel puțin la prima vedere.
Deși nu sunt șofer și nu am mașină, asta nu înseamnă că nu mă interesează sau nu cunosc ce se întâmplă în domeniul mașinilor electrice, dar despre asta voi vorbi într-un alt articol dedicat.
Printre multe provocări de care poți avea parte după ce ai trecut pe electric, poate fi și cea a încărcării acestora.
Dacă ești o persoană prietenă cu tehnologia și nu ai o problemă să instalezi aplicații și să cauți pe net ce te interesează, lucrurile vor merge repede fără nici o problemă.
Nu la fel putem spune despre o persoană mai în vârstă sau non-tehnică. Aici apare de fapt problema, motivul pentru care eu cred că mașinile electrice cel puțin în acest moment vor fi utilizate doar de early adopters și de cei ce le au cu tehnologia, pentru că de fapt, despre tehnologie vorbim.
O problemă frustrantă, pentru proprietarii de EV este că deșii numărul stațiilor de încărcare e în creștere, la fel crește și numărul operatorilor care le dețin ceea ce complică și mai mult lucrurile.
Asta nu ar fi o problemă, dacă de ex plata ar fi la fel de simplă ca la orice benzinărie.
Dar aici se complică lucrurile, majoritatea operatorilor de stații, au aplicație, pe care trebuie să o descarci, să îți faci cont, să înrolezi cardul bancar și abia apoi să faci plata. Eh, acuma imaginați-vă treaba asta cu 4-5-6 sau chiar mai multe rețele de stații, mai trebuie și o aplicație cu harta stațiilor și uite cum din ceva simplu se poate transforma în ceva complicat.
Sigur, putem să ne întrebăm, de ce fac companiile asta, de ce nu există un standard, o aplicație unică pentru toate, sau și mai simplu fără aplicație, cu cardul direct la stație. Un răspuns poate fi acela că prin aplicație companiile in nebunia lor vor să colecteze date, ce să facă cu ele?
Cât de complicat ar fi dacă atât la benzinăria tradițională cât și la stația EV s-ar putea plăti direct cu cardul contactless, fără nici o bătaie de cap?
Și nu am adus în discuție alte elemente, cum ar fi tipul de stație și puterea ei, tipul de conector și mai sunt destule.
Poate ăsta e un răspuns la întrebarea „de ce Tesla are așa mare succes”, pentru că la Tesla totul e simplu și eficient, înrolat cardul în aplicație o singură dată când cumperi mașina si gata.
Este așa complicat sau e doar o percepție greșită a celor ce spun asta?